Cruise: kennismaking met Schotland afreis 24 april 2023
(inclusief autocarvervoer van en naar Amsterdam)
Vaarroute:
24 Apr. 2023
|
Amsterdam,The Netherlands
|
DEPARTS 05:00 PM
|
25 Apr. 2023
|
Dag Op Zee
|
ARRIVES 12:00 AM
DEPARTS 11:59 PM |
26 Apr. 2023
|
South Queensferry
(Edinburgh)
Scotland, United Kingdom
|
ARRIVES 07:00 AM
DEPARTS 07:00 PM
|
27 Apr. 2023
|
Invergordon (Inverness),
Scotland, United Kingdom
|
ARRIVES 09:00 AM
DEPARTS 08:00 PM |
28 Apr. 2023
|
Dag Op Zee
|
ARRIVES 12:00 AM
DEPARTS 11:59 PM |
29 Apr. 2023
|
Amsterdam,The Netherlands
|
ARRIVES 07:00 AM
|
Uw schip:
De Rotterdam is het nieuwste en derde Pinnacle-klasse cruiseschip van de Holland America Line. De indrukwekkende Rotterdam heeft haar debuut gemaakt op 20 oktober 2021 en maakt deel uit van het meest innovatieve trio cruiseschepen dat ooit over de zeven zeeën heeft gevaren. Ontspan in een van de twee zwembaden, de Greenhouse Spa & Salon of bubbelbad, werk je in het zweet in het Fitness Center of op het basketbal- en volleybalveld. Of beleef sensaties tijdens de presentaties van BBC Earth Experiences op het spectaculaire twee verdiepingen tellende World Stage.
Huttypes Rotterdam
Binnenhutten: zijn modern ingericht en zijn voorzien van een badkamer met een douche en toilet. Tevens beschikken de hutten over airconditioning, Flatscreen TV, telefoon, kluis, minibar (tegen betaling), een ruime kledingkast en een föhn. Deze accommodatie beschikt over twee losse benedenbedden die tot één bed kunnen worden samengevoegd. Soms is er een 3e of 4e (boven)bed aanwezig. Deze hutten beschikken niet over een raam of patrijspoort. Zij liggen aan de binnenkant van het schip.
Buitenhutten: deze hutten hebben dezelfde comfortabele inrichting als bovengenoemde binnenhutten. Echter de ligging is aan de buitenkant van het schip en zodoende beschikken deze hutten dus over een groot raam. Enkele buitenhutten kunnen vanwege de sloepen belemmerend zicht hebben.
Balkonhutten: deze balkonhutten hebben dezelfde comfortabele inrichting als bovengenoemde buitenhutten echter beschikken over een privébalkon, zijn in oppervlakte groter en hebben een zithoek in de hut. Hutten in de categorie VH hebben mogelijk belemmerend zicht.
Prijzen per persoon: v.a. 775€ op basis van binnenkajuit bezet door 2 personen
Eventuele supplementen:
- supplement buitenkajuit: 200€/pp
- supplement balkonkajuit: 200€/pp
- supplement binnenkajuit bezet door 1 persoon: op aanvraag
- vervoer per luxe autocar vanaf België naar de haven van Amsterdam en terug
- 6-daagse minicruise per nieuw 4*+ schip MS Rotterdam met verblijf in een hut type zoals beschreven
- Verzorging o.b.v. volpension, inclusief ontbijt, lunch en diner
- Entertainment aan boord zoals shows in het theater, livemuziek etc.
- Ontspanningsmogelijkheden zoals fitness, jacuzzi, lounges, zwembaden etc.
- havengelden
Profiteer van het Have it All pakket:
- Signature drankenpakket – met dit drankpakket heeft men elke dag recht op 15 gratis drankjes per persoon, die max. 11 USD/glas mogen kosten.
- 1 excursies max 100USD/pp
- 1x USD 150 boord krediet per persoon vrij te kiezen
- 2x diner in een specialiteitenrestaurant aan boord
- WIFI-surfpakket
Exclusief:
- Have it All pakket 225€/pp
- Optionele excursies en entreegelden
- Fooien/ bar servicebijdrage (wordt automatisch op de boordrekening bijgeschreven, zie tabblad Cruise Informatie)
- Reis- en annuleringsverzekering
Extra informatie:
- Kinderkorting: Op aanvraag. Baby’s jonger dan zes maanden zijn NIET toegestaan.
- Op aanvraag te boeken: 1-, 3- en 4-persoonshutten. Voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen kun je telefonisch contact opnemen met Beautiful Britain via telefoonnummer 03/297 36 64 of mail
- Health & Safety protocol: Bij de Holland America Line heeft de gezondheid, veiligheid en het algehele welzijn van de gasten en de crew de allerhoogste prioriteit! Voor alle informatie over het Health & Safety protocol klik hier.
- Vaccinatie- & testverplichting: voor alle inschepingsvereisten van de Holland America Line voor cruises in Europa, klik hier.
- COVID-19: De reiziger is te allen tijde zelf verantwoordelijk om zich op de hoogte te stellen van actuele vereisten die de landen van vertrek en aankomst stellen – in het bijzonder inzake COVID-19 – en voor het (tijdig) beschikken over de juiste reisdocumenten en het voldoen aan de gestelde maatregelen in de landen. Wanneer de reiziger niet (tijdig) over de juiste reisdocumenten beschikt en/of niet voldoet aan de vereiste die de landen van vertrek en aankomst stellen, dan is de reiziger zelf verantwoordelijk voor alle kosten die daaruit voortvloeien. De reiziger heeft in zo’n geval geen recht op restitutie van de reissom.
- Vaarprogramma: Vaarprogramma en genoemde vertrek- en aankomsttijden onder voorbehoud van wijzigingen. Wij behouden ons het recht voor om de reis in een andere volgorde uit te voeren of (in incidentele gevallen) gebruik te maken van andere accommodaties en/of vervoermiddelen.
- Excursies: Op dit moment is het toegestaan om zelfstandig aan wal te gaan als de situatie van de landen die in de reisbeschrijving zijn opgenomen dit toelaten. Deze informatie is uiteraard onder voorbehoud van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en mag te allen tijde gewijzigd worden indien de overheid en/of rederij hiertoe beslist. Dit is dan ook geen reden tot kosteloze annulering. Louter extra noodzakelijke veiligheidsregels liggen hier namelijk aan ten grondslag. Uiteraard is het ook gewoon mogelijk om een optionele excursie bij de rederij te boeken. Deze facultatieve excursies vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Stip Reizen. Deze informatie is uiteraard onder voorbehoud van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en mag te allen tijde gewijzigd worden indien de overheid en/of de rederij hiertoe beslist en dit is dan ook geen reden tot kosteloze annulering. Louter extra noodzakelijke veiligheidsregels liggen hier namelijk aan ten grondslag. Voor verdere informatie over het veiligheidsprotocol van de rederij, klik hier.
- Naamswijziging: In het geval van een naamswijziging dienen wij hiervoor de kosten op te vragen bij de rederij.
- Grensdocumenten: Voor deelname aan de cruise dien je in het bezit te zijn van een paspoort dat geldig is tot bij thuiskomst. Indien je niet over de Belgische nationaliteit beschikt, dien je zelf informatie in te winnen over benodigde visa.
- Reisdocumenten & cruisevouchers: de reisinformatiebrief ontvang je ca. 15 dagen voor vertrek per email.
- Op deze reis zijn afwijkende annuleringsvoorwaarden van toepassing:
- Vanaf moment boeking t/m 91 dagen voor vertrek: 30% van de reissom
- 90 t/m 61 dagen voor vertrek: 50% van de reissom
- 60 t/m 31 dagen voor vertrek: 75% van de reissom
- Vanaf 30 dagen voor vertrek: 100% van de reissom
Nuttige info*:
Betalingen aan boord
Bij inscheping wordt een boordrekening voor je aangemaakt. Al je aankopen en uitgaven op het schip worden op deze rekening gezet. Wens je jouw boordrekening per creditcard (Visa®, Mastercard®, American Express® of Discover®) te voldoen, dan dien je creditcard vooraf geregistreerd te worden. Jouw creditcardnummer(s) zal op beveiligde wijze aan het cruiseschip worden doorgegeven ter voorbereiding van de cruise. Bij de inscheping zal je worden gevraagd om een eerste inhouding op je kaart(en) van USD 60 p.p.p.d. Op het einde van de cruise krijg je een eindoverzicht en wordt alleen het bedrag dat je werkelijk hebt uitgegeven van jouw kaart(en) afgeschreven. Houd de creditcard(s) die je hebt geregistreerd bij je en houd deze beschikbaar tijdens de duur van de cruise, voor het geval ons boordpersoneel extra informatie nodig heeft.
Als je geen creditcard wenst te gebruiken, dien je bij de inscheping eenzelfde bedrag contant te overhandigen (USD 60 p.p.p.d.). Bij deze contactoptie moet je voldoende contant geld meebrengen om de hele rekening van USD 60 p.p.p.d. te betalen. Indien je dat niet doet, kun je jouw recht verliezen om aan boord te gaan. Aan het einde van de cruise krijg je een eventueel overschot terug. Reischeques kunnen aan de receptie worden ingeruild om jouw geld te storten. Persoonlijke cheques worden aan boord niet aanvaard. Bij inscheping wordt jouw rekening onmiddellijk geactiveerd en kun je direct aankopen doen op vertoon van je gastidentiteitskaart, middels ondertekening van een ontvangstbewijs. Op de schepen van Holland America Line worden alleen Amerikaanse dollars en Amerikaanse reischeques aanvaard. Op geselecteerde routes, zoals de Europese cruises en wereldcruises, is er een wisseldienst. De receptie aan boord van het cruiseschip aanvaardt en wisselt geen buitenlandse valuta.
Boekingsnummer
Je ontvangt enkele dagen na jouw reservering het boekingsnummer, waaronder jouw boeking bij Holland America Line gereserveerd staat. Met dit nummer kun je: Vanaf het moment van ontvangst: excursies bijboeken
Vanaf 40 dagen tot 90 minuten voor vertrek: inchecken en jouw reisdocumenten uitprinten
Indien je geen mogelijkheid hebt tot het online inchecken of uitprinten van jouw reisdocumenten, kun je ook in de haven van vertrek inchecken en jouw documenten bemachtigen of vragen aan Beautiful Britain om dit voor jouw te doen. Het reserveren van excursies kan, op basis van beschikbaarheid, ook aan boord van het schip.
Boordpas / Gastidentiteitskaart
Bij inscheping ontvang je een zgn. gastidentiteitskaart. Op vertoon van deze kaart kun je direct aankopen doen, middels ondertekening van een ontvangstbewijs. Tevens dient deze kaart als toegangsbewijs voor het cruiseschip en als sleutel van jouw hut. Op de gastidentiteitskaart staat daarnaast de tijd van jouw dinerzitting aangegeven, die je dient op te geven tijdens het boeken.
Dagprogramma
Je zult je ‘s avonds op een cruiseschip van Holland America Line geen moment vervelen. Begin de avond met een drankje en een dansavond in de bar. Bekijk een film of beproef jouw geluk aan de blackjacktafel. Of geniet van live muziek en bekroond entertainment in één van de vele lounges. Dit kun je allemaal verwachten tijdens een Holland America Line cruise vakantie.
Tevens biedt het Holland America Line jeugd activiteitenprogramma Club HAL een waaier aan entertainment voor kinderen en jongeren van 3 tot 17 jaar onder begeleiding. Excursies
Holland America Line biedt je excursies aan wal. De excursies zijn facultatief en worden zowel aan boord als via de website van Holland America Line verkocht. Met deze excursies haal je het meeste uit jouw tijd in de haven. Kies uit stadsexcursies, culinaire ontdekkingsreizen, winkelen, een expeditie in de buitenlucht, culturele activiteiten en nog veel meer.
Wil je tijdens jouw cruise een excursie boeken dan kan je terecht bij het kantoor voor excursies aan wal. De vouchers voor excursies aan wal worden op de dag dat je aan boord gaat naar jouw passagiershut gebracht. Tot 5 dagen voor jouw vertrek kunnen excursies nog gewijzigd of geannuleerd worden. We raden je aan om zo vroeg mogelijk te boeken. Er is een beperkt aantal plaatsen. Er wordt geen vergoeding of terugbetaling gegeven aan gasten die om welke reden (inclusief medische redenen) dan ook hun excursie annuleren of geen gebruik maken van alle services die tijdens een excursie.
Faciliteiten
Aan boord van Holland America Line zijn vele faciliteiten aanwezig waar je (soms tegen betaling) gebruik van kunt maken zoals o.a. een receptie, meerdere restaurants, diverse bar en lounges, theater, casino, Art Gallery, fitness, wellnessgedeelte, zonneterras en zwembad. Voor de jeugd is er o.a. een speelkamer en game room. Tevens is er een was- en strijkservice. Fooien / Servicebijdrage (inbegrepen indien geboekt met aanbieding Black Friday)
De bemanning aan boord werkt heel hard om ervoor te zorgen dat elk aspect van jouw cruise aan de hoogste normen voldoet. Dit is inclusief de bemanningsleden die je direct bedienen, zoals de obers in de Dining Room en de stewards die jouw hut elke dag onderhouden. Er zijn echter ook veel bemanningsleden waar je niet mee in contact komt, zoals het personeel in de keuken en de medewerkers die voor het wasgoed zorgen. Om ervoor te zorgen dat alle bemanningsleden erkend en beloond worden, wordt er dagelijks automatisch een hotelservicetoeslag op de rekening aan boord van iedere gast in rekening gebracht.De dagelijkse hotelservicetoeslag USD 15,50 per gast per dag voor non-suite hutgasten en USD 17,00 per gast per dag voor suitegasten (de toeslagen zijn onderhevig aan wijziging zonder voorafgaande kennisgeving).De hotelservicetoeslag wordt betaald aan bemanningsleden van Holland America Line en is een belangrijk onderdeel van hun loonpakket. Er wordt automatisch een barservicetoeslag van 18% gerekend voor barkosten en wijnconsumptie in de Dining Room. We raden aan dat de fooien die je geeft op terminals, luchthavens, in de aanleghavens en tijdens tours overeenkomen met de lokale gebruiken. Fooien worden aan boord voldaan. 18% Service charge zal worden toegevoegd aan alle kosten voor specialiteitenrestaurants en alle aanvullende kosten voor etenswaren die zijn gekocht in the Dining Room, Alternatieve Restaurants en via Room Delivery Service.
In- en ontscheping
De tijd van inscheping vindt je terug op jouw reispapieren. Voor je aan boord van het cruiseschip gaat, moet je langs een veiligheidscontrole. Vervolgens wordt je verzocht de formaliteiten voor het inchecken op het cruiseschip te vervullen. Let op: behalve wijn en champagne mogen geen alcoholische dranken meegenomen worden aan boord tijdens het inschepen of in de aanleghavens. Flessen en ander verpakkingsmateriaal zullen worden ingezameld en bewaard en worden op de laatste reisdag in jouw passagiershut afgeleverd. Na het inchecken krijg je een gastenidentiteitskaart met een streepjescode. Deze kaart is jouw identificatiebewijs bij veiligheidsprocedures wanneer je inscheept en ontscheept en voor aankopen aan boord. Het is ook de sleutel van jouw kamer. Zorg dat je altijd jouw kaart en een identificatiebewijs met foto bij de hand hebt als je het cruiseschip opstapt of verlaat. Je moet de kaart namelijk scannen bij de optische leesapparaten die bij de loopbrug staan. Voor deze procedure zul je jouw reisdocumenten en het vereiste bewijs van staatsburgerschap moeten voorleggen. Bij Holland America Line kun je gebruik maken van een Online Check-in. Wanneer je hiervan gebruik hebt gemaakt, dien je bij inscheping jouw prioriteitsinstapkaart te tonen. Alsje geen gebruik hebt gemaakt van de Online check-in dien je voldoende tijd te voorzien voor het invullen van de immigratievragenlijst (één per persoon) aan de pier. Wanneer je per vliegtuig naar de plaats van inscheping reist, kun je ook aankomstformulieren krijgen van de immigratiedienst bij aankomst op de luchthaven. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt voor de inscheping. De receptie aan boord kan je vragen jouw paspoort in bewaring te geven voor immigratieformaliteiten voor cruises die van land naar land varen. Bij afgifte van jouw paspoort ontvang je hiervoor een ontvangstbewijs. Je krijgt aan boord bericht wanneer jouw paspoort teruggegeven wordt.
Bij aanvang van het inschepen, zijn de vorige gasten net vertrokken en is het personeel bezig met het cruiseschip voor te bereiden voor jouw cruise. De passagiershutten zijn om ongeveer 13.00u gereed. Je kunt pas naar jouw hut gaan als je via het communicatiesysteem bericht krijgt dat de hut klaar is. Jouw bagage zal later op de middag door de steward in jouw passagiershut worden afgeleverd.
Kleding
Avondkleding wordt onderverdeeld in twee categorieën: Formeel (dames een broek met jasje, cocktailjurk of avondjurk en heren een jasje met das, een donker pak of een smoking) en nette vrijetijdskleding (een broek met overhemd voor de heren en een nette jurk of broek voor de dames). T-shirts, zwempakken, mouwloze hemden en korte broeken zijn niet toegestaan in de restaurants of openbare ruimtes tijdens de avonduren. Tijdens de cruise vakantie zijn er gemiddeld twee gala-avonden per week.
Maaltijden
Gedurende jouw cruise vakantie, kun je genieten van een verscheidenheid aan mogelijkheden. Of je een hapje tussendoor hebt aan de rand van het zwembad of geniet van een 5-gangen diner in één van de restaurants. Je kunt zelf kiezen waar je dineert.
Speciale eetwensen zoals vegetarische, suiker- of glutenvrije maaltijden kunnen eenvoudig vooraf worden aangevraagd. Tevens zijn koosjere en gezonde en evenwichtige maaltijden mogelijk. Speciale dieetwensen moeten tenminste 90 dagen vóór het vertrek worden doorgegeven.
Reisdocumenten
Voor deelname aan de cruise dien je in het bezit te zijn van een geldig paspoort. Voor sommige bestemmingen geldt dat dit paspoort nog 6 maanden na terugkomst geldig moet zijn. Kinderen en baby’s hebben een eigen paspoort nodig en mogen niet bij hun ouders bijgeschreven staan. Voor de Verenigde Staten geldt dat iedereen persoonlijk in het bezit dient te zijn van een digitaal leesbaar paspoort. Zonder geldige reisdocumenten wordt de toegang tot het cruiseschip geweigerd, zonder terugbetaling van de kosten van de reis. Je dient zelf voor geldige reisdocumenten voor de gehele reis te zorgen. Wij raden aan om de geldigheid van jouw legitimatiebewijs te controleren bij de bevoegde autoriteiten en daar ook na te gaan of het nodig is om visa aan te vragen. N.B.: De scheepsofficier kan je tijdens het inschepen vragen om jouw identiteitsbewijs. Hij zal dit gedurende de gehele cruise bewaren om het aan de verschillende havenautoriteiten te kunnen laten zien. Als je het nodig hebt, wordt jouw identiteitsbewijs je tijdelijk teruggegeven. Roken
Roken is uitsluitend toegestaan in de daarvoor bestemde gebieden, zoals bepaalde lounges en op buitendekken. Roken is nooit toegestaan in de restaurants, gangen of openbare ruimten. Alle hutten aan boord van Holland America Line schepen zijn rookvrij.
Rolstoelgebruikers / Mindervalide gasten
Mindervalide gasten zijn van harte welkom aan boord van het cruiseschip. Ben je mindervalide of ben je afhankelijk van een rolstoel, houdt er dan rekening mee dat je zelf een
rollator of rolstoel (opvouwbaar) dient mee te nemen. Je dient dit bij reservering door te geven evenals de afmetingen van jouw rolstoel of rollator (wanneer van toepassing). Rolstoelen aan boord van het cruiseschip zijn alleen bedoeld voor noodgevallen. Indien je gebruik wenst te maken van een aangepaste mindervalide hut, kun je deze niet via onze website boeken. Een mindervalide hut is altijd op aanvraag en je dient dan ook te allen tijde hiervoor contact op te nemen met ons Servicecenter. Houdt er rekening mee dat ontschepen niet altijd mogelijk is in havens waar het cruiseschip niet direct aan de kade ligt. Voor de volledigheid willen wij je er ook graag op wijzen dat indien er sprake is van rolstoelgebondenheid, deelname aan excursies helaas niet mogelijk is. Wanneer kleine stukjes en/of trappen gelopen kunnen worden en een opvouwbare rolstoel meegenomen wordt, behoren enkele excursies tot de mogelijkheden. Informatie over de mogelijkheden en zwaarte van excursies wordt aan boord verstrekt door de excursiebalie.
Let op: met het oog op de veiligheid en het comfort van alle reizigers is het van belang dat elke reiziger op het ogenblik van de boeking volledige informatie verschaft, indien hij/zij ziek is, onwel, beperkte beweeglijkheid heeft of mindervalide is. Routewijziging
In verband met weersomstandigheden of andere door overmacht ontstane omstandigheden kan Holland America Line in verband met de veiligheid van de passagiers en bemanning besluiten de route kort voor vertrek of tijdens de cruise te wijzigen.
Taal
De belangrijkste voertaal aan boord van de cruiseschepen, zowel onder personeel als bij aankondigingen van Holland America Line, is Engels. Waar mogelijk zal je worden aangesproken in jouw eigen taal en ontvang je ook het dagprogramma en het menu in het Nederlands.
Telefoon/Internet
Alle passagiershutten zijn uitgerust met een schip-naar-wal telefoon (afhankelijk van de satellietverbinding). Alle telefoontjes die je maakt en ontvangt worden berekend tegen een satelliettarief. De beltarieven vindt je naast jouw telefoon in jouw hut en de kosten van de telefoongesprekken worden op jouw rekening aan boord gezet. Verbinding maken met een Holland America Line cruiseschip op zee is gemakkelijk door gebruik te maken DialAShip.com. Voor alle inkomende gesprekken naar het cruiseschip is een creditcard nodig.
Tijdens jouw cruise vakantie kun je tevens gebruik maken van je eigen mobiele telefoon. Je kunt sms’jes ontvangen en versturen.
Op elk cruiseschip van Holland America Line kunnen gasten 24/7 tegen betaling gebruik maken van een draadloze ‘hotspot’ om verbinding te maken met het internet of ze kunnen een bezoek brengen aan een internet café. Via de satellietverbinding kan je 24 uur per dag jouw e-mails in realtime ontvangen (bij een goede ontvangst).
Voltage
Het voltage in de hut aan boord van alle schepen is 110/220 V. Op verzoek kun je bij de Front Office om verloopstekkers vragen.
Winkels & Services aan boord
In de taxfree winkels aan boord is een breed assortiment producten van diverse merken aanwezig: juwelen, horloges, parfums, drank, exclusieve Holland America souvenirs en meer.
Zwangerschap
Indien je zwanger bent, dien je dit bij boeking aan ons te melden (of zodra je van de zwangerschap op de hoogte bent) en navraag te doen naar de specifieke voorwaarden die per rederij gelden. Bij de meeste rederijen geldt dat vrouwen die aan het einde van de cruise 24 weken zwanger zijn, worden toegelaten aan boord van het schip. Je dient dan tevens een medische verklaring bij inscheping te overleggen, waarin verklaard wordt dat je fit bent om per cruiseschip te reizen en wat de vermoedelijke bevallingsdatum is. De regels zijn zeer strikt en je kunt eventueel geweigerd worden.
*Bovenstaande informatie is afkomstig van derden. Beautiful Britain is niet aansprakelijk voor eventuele fouten en/of wijzigingen.